Friday, June 20, 2014

Teknik Menghafal sifir

Boring betul la.... dah  pesan , cuti 2 minggu hafal sifir 2-9....hapahhh.....
memang la susah nak menghafal, tapi bila dah hafal petik jari je buat mate. takde la terkial-kial bila ditanyer...
Banyak betula alasan...terro buat buat alasan...kreatif.....
Ala nak oiii....tice pun penah sekolah dulu. Tice pun kena hafal sifir jugak....
Ingat lagi, cikgu mate tice. Arwah Cikgu Noraman. Mak ai,,,muka ampang2 garang...rambut n misai melintang kaler putih. Dengar tapak kasut je, kelam kabut tice n the geng. Jam tu maner2 kawan yang belum hafal sifir dah standby punggung ngan tapak tangan. Cikgu masuk je...rotan halussssssssss kat tangan. 
hehehehe.....mari kita tengok sapa yang kene........
Tice penah rase rotan halus mulus tu....bedesasssssss cium tapak tangan. 
Dah la tu.....x abis lg tu......
sambung diri atas kosi....jam tu kosi dah naik atas meja.....tinggi x tice??
Akhirnya....berjaya gak tice hafal sifir....
Tp mmg betul la kata Cikgu Noraman.... senang je nak pandai mate....hafal sifir no1, lain2 bole adjust
masuk dewan pekse UPSR tahun 1989 di Sk Kampong Melayu Kluang Johor.....
Score A , Matematikkkkkk......mmmm ..... mmg bebaloi2
Sampai sekarang tice masih ingat kat arwah cikgu....moga ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman
jasa allayarham x dapat tice lupakan....hingga kini....al-fatihah

Ok habis citer sedih tice. 
Buat anak didik SK Serkam......sudah2...jgn nak berangan. hafal sifirrrrrrr.................!

video




0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

 

Designed By Blogs Gone Wild!