Menekankan
penguasaan murid terhadap hubungan antara huruf dengan bunyi, tanpa mengingat
nama huruf. Bermula huruf vokal, diikuti konsonan dan seterusnya pembentukan
sukukata serta perkataan bermakna. Aktiviti yang boleh dilakukan seperti membunyikan huruf dengan asosiasi benda (Bahan Bantu Belajar).
Aktiviti membantangkan sukukata dan perkataan ialah menyuruh murid
menyebut atau membunyikan perkataan
tanpa membatang suku kata menggunakan BBB. Aktiviti seterusnya ialah membaca
frasa dan ayat, di mana dengan menggunakan BBB murid dikehendaki membaca frasa,
diikuti aktiviti membaca ayat yang lengkap.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Popular Posts
-
TOPIK 1 : PENGENALAN ILMU KETAMADUNAN BAB 1- BAB 7 1. Berikut adalah istilah-istilah yang ...
-
Perpaduan negara merujuk kepada satu bentuk penyatuan pelbagai kelompok yang mempunyai latar belakang sosial, agama, budaya, dan ...
-
Pendekatan induktif bermula dariapada spesifik kepada umum . Menurut J.M Kierzek dan W.Gibson (1960), pendekatan induktif dimulakan dengan ...
-
Malaysia sebelum berdiri teguh sebagai negara membangun telah melalui pengalaman pahit. Bermula penjajahan Portugis, kemudian Inggeris, ...
-
Dalam membuat buku pop-up , kita perlu mempertimbangkan beberapa faktor dan idea untuk membuat buku ...
0 comments:
Post a Comment