Latihan bagi mata seperti menutup
kedua-dua mata murid dengan tangan, membuka mata dan menyebut benda-benda yang
ditunjuk atau dipegang oleh guru. Aktiviti seperti menutup sebelah mata,
melihat dan menyebut benda yang ditunjuk oleh guru dan dibawa dari kiri ke
kanan dan sebaliknya. Aktiviti lain seperti menyebut benda-benda pelbagai saiz
yang dipegang oleh guru. Seterusnya guru boleh menyuruh murid menyebut warna
benda atau menyebut bentuk asas objek.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Popular Posts
-
TOPIK 1 : PENGENALAN ILMU KETAMADUNAN BAB 1- BAB 7 1. Berikut adalah istilah-istilah yang ...
-
Perpaduan negara merujuk kepada satu bentuk penyatuan pelbagai kelompok yang mempunyai latar belakang sosial, agama, budaya, dan ...
-
Pendekatan induktif bermula dariapada spesifik kepada umum . Menurut J.M Kierzek dan W.Gibson (1960), pendekatan induktif dimulakan dengan ...
-
Malaysia sebelum berdiri teguh sebagai negara membangun telah melalui pengalaman pahit. Bermula penjajahan Portugis, kemudian Inggeris, ...
-
Dalam membuat buku pop-up , kita perlu mempertimbangkan beberapa faktor dan idea untuk membuat buku ...
0 comments:
Post a Comment