Wednesday, September 5, 2012

Cara lebih senang untuk buang windows genuine advantage notification tools …

Walaupun sebelum in saya telah menulis perkara yang sama, tetapi bagi posting ke-2 ini, ianya adalah berkenaan cara yang lebih mudah untuk membuang windows genuine advantage notification tools yang biasa nya ada pada pirate windows XP.. [ Updated ] : post ke-3 dan 4 berkenaan patch tools untuk membuang WGA dengan menggunakan program tertentu telah ditulis. Pengguna yang merasakan sukar untuk menuruti langkah secara manual seperti dibawah, digalakan membaca posting ke-3: Tools bagi membuang genuine advatage notification windows XP dan ke-4: Tools bagi membuang wga, wat, wpa, protection windows 7 dan vista pirate. Antara sintom2 bagi pc / komputer yang di flagkan oleh microsoft bagi kes software counterfeiting adalah seperti berikut:
  1. Masa login windows, anda perlu tunggu sehingga 5 saat, dan tekan resolve later untuk memasuki desktop windows..
  2. Pada system tray ade icon untuk windows genuine advantage
  3. Ada Message pada desktop mengenai Windows genuine advantage ni
Cara manual di bawah ini di ambil dari sumber web : www.wikihow.com di ubah suai sedikit mengikut kesesuaian bagi mempercepatkan dan memudahkan cara penyelesaian.

Amaran: sila ikut langkah dibawah dengan betul, satu per satu bagi memastikan proses ini  berjaya dan tiada masalah pada Windows anda.. Cuba dengan hati-hari okay? ;-)
  1. Anda boleh cuba menggunakan Sistem Restore untuk kembali pada waktu sebelum windows counterfeiting terjadi.. Jika sistem restore tak berkesan (sila guna cara dibawah)
  2. Masuk command line prompt (CMD) – click kat run -> taip: cmd
  3. Dari command prompt (windows hitam putih tu), taip seperti arahan dibawah..
  4. taip: cd c:\Windows\System32
  5. taip: taskkill -IM wgatray.exe
  6. taip: del wgatray.exe
  7. taip: del wgalogon.dll
  8. Jika ada masalah dengan cara di atas (klau keluar error windows tak dapat delete file2 atau kill process tadi) ikut arahan kat bawah..
  9. Buka folder Windows\System32 dari dua cara di bawah:
    • a)
      Syst32runok Cara lebih senang untuk buang windows genuine advantage notification tools ... tips os sistem operasi  wpa windows 7 windows wga wat streamyx slow punca penyelesaian lambat Hacks counterfeiting cara atasi
      Masuk menu Start –> Run; taip:  system32
    • b) Windows Explorer -> adress: c:\windows\system32 (pastikan extension unhide dan show system file dari folder option, peting!)

  10. Cari file tersebut: wgalogon.dll dan rename ke wgalogon.dll.bak
  11. Wgarenme Cara lebih senang untuk buang windows genuine advantage notification tools ... tips os sistem operasi  wpa windows 7 windows wga wat streamyx slow punca penyelesaian lambat Hacks counterfeiting cara atasi
  12. Crtebnkwga Cara lebih senang untuk buang windows genuine advantage notification tools ... tips os sistem operasi  wpa windows 7 windows wga wat streamyx slow punca penyelesaian lambat Hacks counterfeiting cara atasi Buat satu file baru (right click pada ruang kosong dan amek New -> Text Document.) Rename file tu kepada WgaLogon.dll (gambar sebelah)
     Cara lebih senang untuk buang windows genuine advantage notification tools ... tips os sistem operasi  wpa windows 7 windows wga wat streamyx slow punca penyelesaian lambat Hacks counterfeiting cara atasi Klik “yes” bila ada warning ni: “If you change a file name extension, the file may become unusable. Are you sure you want to change it?” (seperti gambar sebelah).
  13. Cari file “WgaTray.exe” (dalam folder “System32″) dan delete. Anda ada 5 saat untuk cari dan delete file “WgaTray.exe” dari Tast manager (cara masuk task manager, tekan “ctrl” “alt” “delete” pada keyboard serentak). Klik tab “process” dari task manager untuk kill process (seperti gambar dibawah)
  14. Tskenproctb Cara lebih senang untuk buang windows genuine advantage notification tools ... tips os sistem operasi  wpa windows 7 windows wga wat streamyx slow punca penyelesaian lambat Hacks counterfeiting cara atasi
    Jika ambil masa terlalu lama (dan tak boleh kill process WgaTray.exe), rename semula file WgaLogon.dll (yang create sendiri) kepada WgaLogon.dll.bak, dan File WgaLogon.dll.bak di rename balik sebagai WgaLogon.dll. Ulang langkah kat atas untuk kill process WgaTray.exe. Restart komputer / pc.. Sepatutnya Wga notification tak lagi mengganggu. Sebarang masalah tulis di ruangan komen. Gudlak! ;-)

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

 

Designed By Blogs Gone Wild!